Groep 8
8.1 Maakchallenge
8.1 Maakchallenge



8.2 Expeditie Micro:bit
8.2 Expeditie Micro:bit

Ga naar www.expeditiemicrobit.nl
Ga rechtsboven naar de editor waar je kunt beginnen met programmeren.
Gebruik de startlessen uit de digiklooikoffer.

8.3 Hypermoderne vouwkunst
8.3 Hypermoderne vouwkunst

8.4 Scratch spel maken
8.4 Scratch spel maken

8.5 Ontwerp zelf iets in Tinkercad
8.5 Ontwerp zelf iets in Tinkercad
Of ga naar: www.tinkercad.com en ontwerp stap voor stap een Minion
Of lanceer een waterraket (project van een paar lessen)
Zie achtergrondinformatie bij dit project:
https://www.youmagine.com/designs/3dkanjers-waterraket-water-rocket
(+ links naar .gcode bestanden om frame voor vinnen uit te printen op 3D printer.
8.6 Gaasmandje
8.6 Gaasmandje

8.7 Koning kikker: figuurzagen
8.7 Koning kikker: figuurzagen



8.9 De Wilde Stad
8.9 De Wilde Stad


8.11 Tandpasta maken
8.11 Tandpasta maken

8.12 Stopmotion studio
8.12 Stopmotion studio
8.13 Swift playground
8.13 Swift playground
Start uitleg na 55 seconden: ''This is Byte...''
8.14 Vormen bouwen met Escher
8.14 Vormen bouwen met Escher
8.16 Bedenk een goede onderzoeksvraag
8.16 Bedenk een goede onderzoeksvraag



8.17 Zelf stickers maken
8.17 Zelf stickers maken
8.21 Elektro fashion: lichtgevende mode
8.21 Elektro fashion: lichtgevende mode
8.18 Ontwerp een ... met LEGO!
8.18 Ontwerp een ... met LEGO!

8.19 Challenge matrix
8.19 Challenge matrix

8.20 Raamsticker uitsnijden met vinylplotter
8.20 Raamsticker uitsnijden met vinylplotter

8.22 Een tol met een motortje
8.22 Een tol met een motortje

8.23 Ontwerp iets gaafs en maak het met karton (zie pinterest)
8.23 Ontwerp iets gaafs en maak het met karton (zie pinterest)