Programmeren

Leren programmeren is een vaardigheid. Je moet eerst even weten wat het is en hoe het moet. Daarna kun je ontwerpen en bouwen in een editor.

Leren programmeren wordt 'computual thinking'. Creatief met de computer.

Hieronder de leerlijn van Bee Bot in de onderbouw tot Expeditie Micro:bit en Swift Playgrounds.


Veel plezier!

Groep 1-2

Groep 3

3.3 Robots uitvinden (Mix-n-match) www.skillsdojo.nl/robots-uitvinden/waaruit-bestaat-een-robot

3.3 Robots bouwen (geheimtaal) www.skillsdojo.nl/wp-content/uploads/2017/02/Geheime-Code-SkillsDojo.pdf


Groep 4

4.18 Daisy the Dino (app op Ipad)

4.12 ScratchJR (app op iPad, instructiebladen via www.scratchjr.org )


Groep 5

Groep 6

6.16 Scratch kaarten om te starten met Scratch.

Scratch

Tijdens Wetenschap, Natuur en technologie lessen werk je in tweetallen aan losse opdrachten. Scratch kaarten bijvoorbeeld waarmee je eerst wat vaardigheden opdoet en voor het eerst kennis maakt met Scratch.


In de Scratch studio van Daltonschool Neptunus, deze dus: https://scratch.mit.edu/studios/3433742/ kun je zelf projecten toevoegen. Je kunt zelf met je eigen e-mail een wachtwoord aanmaken via 'wordt scratcher' ergens rechtsboven op de homepage. Op school hebben we ook een school e-mail en wachtwoord voor dit doel.

Groep 7-8

8.2 Expeditie Micro:bit

Ga naar 'programmeren' rechtsboven en naar de EDITOR waar je kunt beginnen met programmeren.

8.10 Lego Mindstorms EV3

8.18 Swift Playgrounds (gratis app waar je wel een nieuwere iPad met iOS 10.0.0 voor nodig hebt)

Talententijd workshop 'Creatief met de computer' . Hier werk je o.a. met Scratch.